نمونه موشن گرافیک موفق چه ویژگی هایی دارد؟

تیزرها انواعی دارند که هر کدام در جای خود کاربرد دارد. یکی از انواع تیزر، موشن گرافیک است که امروزه استفاده از آن بسیار کاربرد دارد. این سبک تیزر به علت صرفه اقتصادی که دارد کسب و کارها آن را بیشتر از بقیه سفارش می دهند.

نمونه موشن گرافیک موفق چه ویژگی هایی دارد؟

تیزرها انواعی دارند که هر کدام در جای خود کاربرد دارد. یکی از انواع تیزر، موشن گرافیک است که امروزه استفاده از آن بسیار کاربرد دارد. این سبک تیزر به علت صرفه اقتصادی که دارد کسب و کارها آن را بیشتر از بقیه سفارش می دهند.

تیزرها انواعی دارند که هر کدام در جای خود کاربرد دارد. یکی از انواع تیزر، موشن گرافیک است که امروزه استفاده از آن بسیار کاربرد دارد. این سبک تیزر به علت صرفه اقتصادی که دارد کسب و کارها آن را بیشتر از بقیه سفارش می دهند.

  • ۰
  • ۰

در این مقاله قصد داریم که اطلاعات بسیار زیادی را در رابطه با ساخت سریع موشن گرافیک در اختیار شما قرار دهیم. موشن گرافیک ها یکی از جذاب ترین انواع محتوا هایی هستند که در سالهای اخیر توجه بسیاری را به خود جلب کرده اند. 

موشن گرافیک ها به معنای گرافیک هایی است که دارای حرکت باشند. این اولین و ساده ترین معنی است که در رابطه با موشن گرافیک وجود دارد. 

 

موشن گرافیک ها شامل گرافیک هایی هستند که با حرکت هایی که دارند موجب می‌شوند که هر داستانی که مدنظر شما باشد را به مخاطب منتقل کنند و شما را به هدفتان از ساخت موشن گرافیک برسانند. المان های موشن گرافیک به صورت فریم هایی هستند که پشت سر هم حرکت می کنند و تصاویر بسیار زیبایی را برای شما میسازد. 

 

انیمیشن یک موضوع بسیار گسترده ای است که از گرافیک ها و کاراکتر هایی که در حال حرکت هستند برای ساخت ویدیو هایی (البته نه ویدیو های زنده) استفاده می کنند. 

انیمیشن موشن گرافی به شکل یک محتوای ویدیویی توضیحی، مورد استفاده قرار می‌گیرد تا اینکه به شکلی بسیار تاثیرگذار شما را به اهدافتان برساند. 

 

تاریخچه موشن گرافیک

 

استفاده از انیمیشن موشن گرافیک ها در سال‌های 1800 شروع شده است. والتر رادمند یک فرد متخصص آلمانی در زمینه ی تولید گرافیک های سینمایی بود که از شکل ها و فرم ها در فیلم های انتزاعی و مفهومی استفاده می کرد و اولین کسی بوده است که از موشن گرافیک ها استفاده کرده است. 

جان ویتنی یکی دیگر از افراد بسیار باهوش بود، که از فیلم های آلفرد هیچکاک استفاده کرد. 

موشن گرافیک ها در طول سال ها تبدیل به یکی از مهمترین المان ها در فیلم ها، محتواهای آموزشی، ویدیو های تبلیغاتی و فروش و غیره شده اند.

 

نقش موشن گرافیک ها در ویدیو های توضیحی

 

 بیشتر نمایش های تلویزیونی سینمایی ویدیوهای تبلیغاتی ویدیو های توضیحی از انیمیشن‌های موشن گرافیک استفاده می کنند. 

 

موشن گرافیک ها مخاطبین شما را مشغول و درگیر میکنند

 

یکی از دلایل عمده ای که موشن گرافیک ها نقش بسیار عمده ای در محتوا های بسیار زیادی پیدا کرده اند، این است که می‌توانند هر مفهومی را به هر مقدار سختی که دارد، به بهترین شکل ممکن به مخاطب منتقل کنند. 

در حالی که بیش از ۹۲ درصد از خریداران تصمیم دارند که خرید نهایی خود را از فروشگاه هایی انجام دهند که دارای ویدیو های آنلاین هستند، چرا که این ویدیوها در فضای شبکه های اجتماعی تاثیر بسیار زیادی دارند، شما باید بتوانید که نقشی بسیار پررنگ بسازید. 

در این مقاله قصد داریم که به شما آموزش دهیم که چگونه از روش های خلاقانه برای تولید موشن گرافیک ها استفاده کنید و چگونه این موشن گرافیک ها می توانند برای شما بسیار مفید باشند.

چگونه موشن گرافیک بسازیم؟

 

ساخت موشن گرافیک ها یکی از مفیدترین کار ها در تبلیغات است. ما ویدیو های توضیحی، ویدیو های آموزشی و بسیاری از انواع مختلف دیگر ویدیو ها را با استفاده از همین موشن گرافیک ها ساخته ایم. 

ویدیوهای موشن گرافیک می توانند اهداف شما را به بهترین شکل ممکن به مخاطب برسانند.

 

آیا موشن گرافیک به خوبی کار می کند؟ 

 

با وجود تغییرات و انقلاب دیجیتالی که در دنیا به وجود آمده است، شما مجبور هستید که از روش های دیداری برای انتقال مفهوم خودتان استفاده کنید. 

بیزینس های مختلف می توانند یک تصویر بسیار خوب از برند خودشان بسازند و آن را به شکلی بسیار موثر، ویدیوی توضیحی انیمیشن شده ای بسازند. 

 

بهترین نرم افزارهای ساخت موشن گرافیک کدامند؟

 

بهترین نرم افزارهای ساخت موشن گرافیک به شما کمک می‌کند که شما بتوانید ویدیو های انیمیشنی بسیار فوق العاده ای را بسازید. 

به اطرافتان نگاه کنید و بعد از نگاه، متوجه خواهید شد که بسیاری از بیزینس های اطرافتان از موشن گرافیک ها برای تبلیغات و کار خودشان از موشن گرافیک ها استفاده می کنند.

از جمله بهترین نرم افزارهایی که با آنها می‌توانیم موشن گرافیک های بسیار تاثیرگذار بسازیم می توان به:

  • Adobe After Effects

  • Cinema 4D

  • Autodesk Maya

  • Nuke

  • Blender

 

چگونه ویدیوی موشن گرافیک بسازیم؟

 

 برای اینکه یک ویدیو موشن گرافیک سریع و بسیار جذاب بسازید باید مراحل زیر را دنبال کنید

 

1- اهداف واقعی خودتان را بچینید:

 

شما باید برای کار خودتان اهدافی بچینید که کاملاً قابل دسترس و واقعی باشند. این موضوع به این معنا است که شما باید طول محتوا، اهداف محتوا و زیبایی آن را کاملاً مورد اندازه گیری و ارزیابی قرار دهید. 

 

2- یک استادیوم موشن گرافیک خیلی خوب بسازید:

 

 آیا نیاز به کمک دارید تا یک ویدیوی موشن گرافیک بسیار خوب بسازید؟

 اگر که سایت هایی که روی موشن گرافی کار می کنند را مورد بررسی قرار دهید، متوجه می‌شوید که هر کدام از آنها سبک خاصی را دنبال می کنند. با توجه به این نکته شما نیز باید سبک خاصی برای خودتان پیدا کنید تا بتوانید داستان خودتان و همچنین هدفتان را به مخاطب برسانید. شما میتوانید از انواع مختلف قالب های انیمیشن سازی، کارتون ها و غیره برای ساخت مدل خودتان استفاده کنید. 

 

3- دسترسی خیلی خوبی بسازیم:

 

از چیزی که قصد دارید بسازید یک تولید و خلاصه ی بسیار کوچک بسازید و در کنار خودتان قرار دهید. دیگران زمانی که این خلاصه شما را میبینند، شمای کلی کار شما را می‌فهمند و می‌دانند که قرار است روی چه موضوعی کار کنید. 

 

4- برای ایده های جدید کاملاً آماده باشید:

 

شما باید برای دریافت ایده های جدید همیشه آماده باشید تا بتوانید مخاطبین بیشتری را جذب کنید. 

اصلا مهم نیست که از قبل چه مقدار برای ایده های جدید خودتان را آماده کرده اید، هر زمانی که ایده های بهتر و تخصصی تری را دیدید که می‌توانند بسیار موثر تر باشند، باید از آنها استفاده کنید.

 

 5- متحرک سازی عناصر در افتر افکت:

 

اکنون که اهداف خود را نوشته اید و تصاویر را در اختیار دارید، می توانید به سراغ نرم افزار موشن گرافیک بروید تا این تصاویر را زنده کنید. همانطور که گفته شد یکی از بهترین برنامه ها برای ساخت تصاویر متحرک، After Effects است.

 

اگر با این برنامه آشنایی ندارید می توانید از دوره های آنلاین استفاده کنید تا در مدت زمان کوتاهی بر این برنامه قدرتمند مسلط شوید. 

هنگام جابجایی عناصر نیازی به در نظر گرفتن زمان فریم ندارید. بعداً زمانیکه انیمیشن کامل شد می‌توانید در مورد آن تصمیم بگیرید.

6- حال باید به طور مستقیم افکت ها را به کار اضافه کنیم:

 

هنگامی که اولین انیمیشن کاراکتر کامل شد، زمان آن است که به برنامه افتر افکت خود افکت اضافه کنید. افکت هایی مانند Scale، Opacity، Position و... با اضافه کردن این افکت ها در واقع محیط تصویر متحرک شما جذاب می شود و از حالت سکون خارج می شود.

 

7- حال باید این ویدیو را روایت کنیم:

 

روایت کردن همان صدایی که روی موشن گرافیک می گذاریم، است. این صدا می تواند داستانی را بیان کند، مخاطب را مورد خطاب قرار دهد یا … . بهتر است از یک سخنران با تجربه کمک بگیرید. فراموش نکنید که استفاده از صدای بی کیفیت در تصاویر متحرک به شدت کیفیت کار شما را بدتر می کند.

 

8- حال باید به آن صدا اضافه کنید:

 

مسئله ی مهم این است که شما به پایان آموزش حرفه ای خود در زمینه موشن گرافیک نزدیک شده اید. این زمان آن است که چندین صدا (مانند ضربه زدن، باز شدن در و مانند آن) را به کار خود اضافه کنید. با افزودن این صداها به کار خود خواهید دید که تصاویر متحرک شما چقدر زنده و جذاب می شوند.

 

طرح نهایی موشن گرافیک را بچینیم

 

طراح باید قبل از این مرحله فایل های صوتی را برای دوبله و موسیقی آماده کرده باشد. مهمترین اصل در طراحی نهایی، توجه به جزئیات است. این مرحله را می توان به سه بخش اضافه کرد: اضافه کردن موسیقی نهایی، افزودن انیمیشن و جلوه های صوتی.

 

اکثر طراحان از سایت هایی مانند Audioblocks.com برای تهیه متن های موسیقی برای کارهای خود استفاده می کنند. از دیگر منابع می توان به بسته صدای Motion Sound اشاره کرد. هر موشن گرافیک باید داستانی برای گفتن داشته باشد. در طراحی نهایی، طراحان متوجه می‌شوند که چگونه می‌توانند معنای این داستان‌ها را به بهترین نحو منتقل کنند و بین آنها ارتباط ایجاد کنند.

 

پیدا کردن شرکتی که بتواند یک موشن گرافی که بسیار قوی و خلاقانه باشد، برای شما بسازد بسیار مهم است. چرا که این شرکت باید طراحانی بسیار خلاق داشته باشد که با توجه به حوزه ی کاری شما بتوانند یک طرح بسیار فوق العاده برای شما بسازند. ما بر اساس تجربیاتی که خودمان داریم آژانس دیجیتال مارکتینگ رسانتو را به دلیل اعتبار بسیار بالایی که در طراحی انواع مختلف موشن گرافیک ها دارند به شما معرفی میکنیم.

 

سخن پایانی 

 

در این مقاله توضیحات بسیار کامل و جامعی در رابطه با تولید انواع مختلف موشن گرافیک را برای شما ارائه دادیم. بعد از تمام این توضیحات به شما توضیح دادیم که باید برای سفارش موشن گرافیک و تیزر تبلیغاتی خودتان، به شرکتی بسیار معتبر مراجعه کنید و ما بر اساس تجربیات خودمان آژانس دیجیتال مارکتینگ رسانتو را به شما معرفی کردیم.

 

 از این که این مقاله را مورد مطالعه قرار دادید ممنونیم و امیدواریم که نظرات خود را با ما در میان بگذارید .

 

 

  • ۰۱/۰۳/۲۵
  • resanato agency

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی