نمونه موشن گرافیک موفق چه ویژگی هایی دارد؟

تیزرها انواعی دارند که هر کدام در جای خود کاربرد دارد. یکی از انواع تیزر، موشن گرافیک است که امروزه استفاده از آن بسیار کاربرد دارد. این سبک تیزر به علت صرفه اقتصادی که دارد کسب و کارها آن را بیشتر از بقیه سفارش می دهند.

نمونه موشن گرافیک موفق چه ویژگی هایی دارد؟

تیزرها انواعی دارند که هر کدام در جای خود کاربرد دارد. یکی از انواع تیزر، موشن گرافیک است که امروزه استفاده از آن بسیار کاربرد دارد. این سبک تیزر به علت صرفه اقتصادی که دارد کسب و کارها آن را بیشتر از بقیه سفارش می دهند.

تیزرها انواعی دارند که هر کدام در جای خود کاربرد دارد. یکی از انواع تیزر، موشن گرافیک است که امروزه استفاده از آن بسیار کاربرد دارد. این سبک تیزر به علت صرفه اقتصادی که دارد کسب و کارها آن را بیشتر از بقیه سفارش می دهند.

۳ مطلب در آبان ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

در این مقاله در رابطه با مطالبی صحبت خواهیم کرد تا شما با استفاده از آن بتوانید ارزان ترین و موثرترین موشن گرافیک را برای خود تولید کنید. تمام المان هایی که ممکن است باعث افزایش قیمت و افزایش بودجه ی تولید موشن گرافیک شما شوند را برای شما توضیح می دهیم و برای هر کدام از این موارد قید می کنیم که چگونه می توانید به بهترین نحو عمل کنید در حالی که کمترین بودجه را صرف کنید. 

 

اگر که قصد ایجاد موشن گرافیک را دارید، پیدا کردن شکاف هایی که کمک می کند کمتر هزینه کنید و همچنان به بهترین نتایج ممکن دست پیدا کنید، چندان سخت نخواهد بود. 

شما فقط باید نقشه را بدانید. و اما نقشه چیست؟

نقشه به شما نشان می دهد که کجا باید چیزی را تغییر دهید تا کار بهتری تولید شود و آن را تحت چه بودجه ای انجام دهید.

جنبه های مختلف ساخت موشن گرافیک ارزان، هزینه ی متفاوتی دارد. هزینه ها در رابطه با تولید موشن گرافیک بسیار انعطاف پذیر است.

بنابراین، مهم ترین سوالی که باید به آن پاسخ دهیم این است که چگونه موشن گرافیک را کم هزینه تر ایجاد کنیم. اما نکته ی بسیار مهم این است که در ابتدا باید بدانیم که، موشن گرافیک چقدر هزینه دارد و چه عواملی بر آن تأثیر می گذارند.

 

چگونه بهترین موشن گرافیک را با ارزان ترین قیمت تولید کنیم؟

اول از همه، ذکر این نکته ضروری است که واقعا انیمیشن ارزان و گران قیمت وجود دارد. طبیعتا هر کدام از آنها امکانات خاصی را پوشش می دهند. 

ولی بهترین انتخاب کدام است؟ حقیقت این است که بهترین موشن گرافیک، یک ویدیوی موشن توضیح دهنده است که شما و محصولاتتان را به خوبی معرفی کند.

هزینه ی ساخت یک ویدیوی موشن گرافیک مرحله به مرحله چقدر است؟

همانطور که می دانید عوامل زیادی وجود دارند که قیمت نهایی یک ویدیوی موشن گرافیک را تغییر می دهند. از آنجایی که نتیجه به چیزهای زیادی بستگی دارد، در ادامه ی مقاله در مورد آنها صحبت خواهیم کرد. هر یک از این موارد نه تنها به مقدار مشخصی پول، بلکه به تعدادی متخصص نیز نیاز دارد.

متن: 

متن اولین چیزی است که موشن گرافیک شما با آن شروع می شود و طرحی برای انیماتورها نیز است. فیلمنامه هر مرحله از چگونگی داستان از جمله صحنه ها را به خوبی نشان می دهد. همین متن یا فیلمنامه اولین مسئله ای است که اگر فرد دیگری بخواهد آن را برای شما بنویسد باید برای نوشته شدنش، هزینه پرداخت کنید. 

اسکریپت یا فیلمنامه، پیام شما را کاملا مشخص می کند و چارچوبی برای روایت آن در پروژه ی موشن گرافیک ایجاد می کند. علاوه بر این، فیلمنامه باید پیام شما را به صورت بصری ترجمه کند و صداپیشه را نیز تنظیم کند.

استوری برد:

یک انیمیشن کامل زمانی شکل می گیرد که یک هنرمند استوری بورد نمایش بسیار خوبی را از خود به نمایش بگذارد و صحنه های فیلمنامه را متحول کند. استوری‌بردها می‌توانند از بین 6 تا 30 فریم، برای هر صحنه، متفاوت باشند.

گرافیک:

 قیمت موشن گرافیک در هر دقیقه برای یک ویدیوی یک دقیقه ای می تواند متفاوت باشد. با این حال، برای این قیمت تولید موشن گرافیک را ارزان تر کنید، یک شرط وجود دارد: هیچ شخصیتی در ویدیو وجود نداشته باشد. در صورت اضافه کردن کاراکترها یا عناصر سه بعدی، قیمت تغییرات زیادی می کند.

انیمیشن:

جادوی اصلی اینجاست، درسته؟

بیایید همه گزینه های شما را ببینیم. می توانید سعی کنید انیمیشن را به تنهایی بسازید. یکی از تفاوت های عمده ی قیمت مربوط به همین بخش است. بله، ابزارهای آنلاین زیادی وجود دارند که به شما این امکان را می دهند که خودتان ویدیوهای متحرک بسازید و هیچ هزینه ای پرداخت نکنید.

با این حال، انتظار نداشته باشید که یک فیلم والت دیزنی را از ابتدا بسازید. بدون زیر سوال بردن مهارت‌های تولید ویدیویی شما، باید بدانید که ابزارهای سازنده ی ویدیوی ارزان فقط کتابخانه‌های قالب‌های کاملاً سنتی را دارند. 

راه دیگر، استفاده از فریلنسرها است. چرا که فریلنسرها از لحاظ هزینه ای به صرفه تر هستند. در این بخش قیمت، می تواند بسیار متفاوت باشد. مسئله این است که فریلنسرها بسیار متفاوت عمل می کنند. برخی از آنها مهارت های نسبتاً ابتدایی انیمیشن دارند. از سوی دیگر، می توانید کارشناسانی را بیابید که قادر به ارائه ی یک ویدیوی سفارشی و با کیفیت البته با پول زیاد برای شما هستند.

راه دیگر استفاده از شرکت های ساخت موشن گرافیک است. اما شرکت هایی وجود دارند که می توانند هزینه ی کمتری از شما دریافت کنند، ولی همچنان نتایج عالی را به شما ارائه دهند.

صداپیشگی

 اگر یک فریلنسر استخدام کنید هزینه ای را باید پرداخت کنید، در عین حال اگر از صداپیشگی هنرمندان حرفه ای استفاده کنید، هزینه ی بیشتری را باید پرداخت کنید. اگر که قصد استفاده از فریلنسرها را دارید، شما باید از نزدیک به صدای آنها گوش کنید، و یا اینکه از آنها بخواهید که صداهای آزمایشی را در اختیار شما قرار دهند تا صدای مناسب را برای کار خود انتخاب کنید.

طراحی و افکت صدا

این واقعیت ساده که پروژه های لایو اکشن در دنیای کاملا طبیعی که ما می شناسیم اتفاق می افتند، به این معنی است که منظره ی طبیعی دارای صدا طبیعی است. لازم نیست نگران آن باشید. با انیمیشن، داستان کاملا متفاوت می شود. در کارتان منظره صوتی طبیعی ندارید. پس باید آن را با افکت های صوتی تهیه کنید.

حداقل پنج جنبه طراحی صدا وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید:

محیط: صداهای محیطی و طبیعی

افکت صدا: صدا دادن به تصاویر.

جلوه های صوتی: قانع کننده تر کردن صداهای دیگر.

صداپیشگی: صدای پس زمینه و راوی.

موسیقی: اصیل یا غیراصیل، موسیقی فضا را نشان می دهد، حتی زمانی که ویدیوی شما کاملا مینیمالیستی است.

طراحی صدا یک هدف روشن دارد، و آن هم وارد کردن ما به داستان است. به واضح و آشکار شدن داستان کمک می کند.

آیا با اضافه کردن ویژگی ها و امکانات بیشتر به انیمیشن، ویدیوی بهتری ایجاد می شود؟

ذهنیتی به نام «هرچه بیشتر، بهتر» می تواند به راحتی ویدیوی موشن گرافیک شما را نابود کند و یک تله و نوعی تفکر کورکورانه به حساب می آید. اگر ویژگی‌ و امکانات بیشتری به یک ویدیو اضافه کنید، ممکن است فکر کنید که روشن‌تر به نظر برسد، اما به عمق ویدیو چیزی اضافه نمی کند.

نکاتی در مورد نحوه ی بهینه سازی ویدیوی موشن گرافیک:

چندین عامل کلیدی وجود دارند که بر قیمت نهایی یک پروژه ی انیمیشنی موشن گرافیک، تاثیر می گذارند. به طور سنتی، هر چه تعداد افراد بیشتری برای تولید ویدیوهای خود نیاز داشته باشید، پول بیشتری مورد نیاز است. این قانون برای هر شرکت بازاریابی ویدیویی یا تولید ویدیویی وجود دارد.

مسائل زیادی وجود دارند که می توانند بر بودجه ی شما تأثیر بگذارند و برخی از آنها ممکن است برای هدف شما کاملاً غیر ضروری باشند.

لیستی وجود دارد که شامل گران ترین کارهایی است که شما در طول تولید موشن گرافیک خود انجام می دهید:

  • صداگذاری

  • شخصیت ها

  • مدت زمان ویدیو

این مواردی که ذکر شد جز مواردی هستند که بیشترین بودجه را به خود اختصاص می‌دهند. 

آژانس دیجیتال مارکتینگ رسانتو یکی از شرکت‌هایی است که می‌تواند با کیفیت بسیار بالا، ویدیوی موشن گرافیک بسیار مفید و ارزانی را برای شما تولید کند. 

  • resanato agency
  • ۰
  • ۰

 

تیزر تبلیغاتی یکی از مهمترین ابزاری است که تمامی کسب و کارهایی که در سطح اینترنت فعالیت دارند، از آن استفاده می کنند. در این مقاله قرار است که اطلاعات بسیار کاملی را در زمینه ی تولید تیزر تبلیغاتی ارزان و جذاب را برای شما توضیح دهیم. اگر که تمامی نکاتی که در طول این مقاله گفته می‌شود را رعایت کنید، می توانید تیزر بسیار موثری را تولید کنید و هدف تان هر چه که باشد، چه برندسازی و چه فروش و یا هر مورد دیگری که باشد را به نتیجه می رساند. 

 

به عنوان یک تولید کننده ی محتوا، جلب رضایت مخاطبان و ارائه اطلاعات، سرگرمی و ارتباط عاطفی احتمالاً یکی از مهمترین اهداف برای هر محتوایی است که باید مد نظر بگیرید.

از طرفی عملکرد تریلر متفاوت است.

تنها هدف یک تریلر جلب توجه بیننده و برانگیختن علاقه آنهاست. ویدیوی تیزر تبلیغاتی تضمین می کند که مخاطبان شما همچنان برای اطلاعات بیشتر به برند شما  باز می گردند.

 

به نظرم بهتر است بدون مقدمه بیشتر به سراغ مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی برویم: 

1. از دیدگاه بیننده به آن نزدیک شوید:

چیزهای کمی وجود دارند که بدتر از این باشند که مخاطب شما احساس کند با دیدن تیزر شما وقت خود را هدر داده است. برای اینکه بینندگان خود را راضی نگه دارید، باید با پرسیدن سوالاتی در مورد اینکه چه کسی هستید، ویژگی‌های محصول و برندتان چیست، و موارد دیگر به طور کامل خودتان را معرفی کنید.

از خود سوالاتی بپرسید، مانند:

مخاطب شما از شما چه انتظاری دارد؟

چه نوع محتوایی بینندگان شما را هیجان زده می کند؟

آیا فرمت همکاری یا ویدیویی وجود دارد که آنها بخواهند؟

 با در نظر گرفتن این سؤالات، می‌توانید یک تیزر تبلیغاتی ارائه دهید که بینندگانتان را علاقمند نگه می‌دارد و صفحه شما را بسیار قدرتمند می کند.

2. یک محلی برای ذخیره ی ویدیویی آماده داشته باشید:

به عنوان یک تولید کننده ی محتوای با تجربه، ممکن است به دنبال ایجاد یک تیزر تبلیغاتی کلی برای کمپین بازاریابی محصول یا پلتفرم ویدیویی درخواستی خود باشید.

قبل از شروع ویرایش برخی از ویدیوها به طور کامل، ممکن است استفاده از چند کلیپ هیجان انگیز برای ایجاد تیزرهای تبلیغاتی که توجه مخاطبان شما را از همان ابتدا بیشتر کند، بسیار مفید است.

نکته ی مهمی که در کار شما وجود دارد این است که، ویدیوی تیزر تبلیغاتی شما حتماً باید یک داستان و سناریو داشته باشد. اینکه یک ویدیو تنها خنده دار باشد یا تنها ناراحت کننده باشد و یا اینکه تنها یک حس خاصی را منتقل کند، کافی نیست، بلکه حتماً باید داستانی در پس آن وجود داشته باشد.

3. از یک ساختار با3 عمل متفاوت برای جذب مخاطب خود استفاده کنید:

استفاده از این ساختار برای ایجاد داستانی که بینندگان شما را سرگرم نگه دارد، ضروری است. 

هنگام شروع پیش‌نویس تیزر، این 2 مورد کلیدی را حتما در نظر داشته باشید:

 

1- مخاطب را با پروژه ی خود آشنا کنید.

2- در ساخت ویدیو تضاد ایجاد کنید.

این موارد تضمین می کنند که تیزر تبلیغاتی شما می تواند مخاطبان را جذب کنند.

 

4. خود یا محصول خود را معرفی کنید:

چند بار تا به حال یک تیزر را تماشا کرده اید و در حالی که صفحه به رنگ سیاه در می آید، شما احساس کرده اید که وقت خود را هدر داده اید؟

 این احتمالاً به این دلیل است که شما به درستی با محصول دیجیتال، داستان، شخصیت‌ها یا مفهومی که سعی کرده است شما را به خود جذب کند، معرفی نشده‌اید.

با بازاریابی مناسب برای خود، محصول یا برندتان، مخاطبان شما دقیقا می دانند که از شما چه انتظاری داشته باشند و می خواهند چه اقدامی را انجام دهند.

 

در اینجا نحوه ی بازاریابی خود برای یک تیزر تبلیغاتی را آورده ایم:

  • یک معرفی سریع از خودتان روی صفحه نمایش نشان دهید.

  • برای برندسازی خود، از زیرنویس یا متن استفاده کنید.

  • برای تاثیر بیشتر می توانید از یک صدای شوخ طبع نیز استفاده کنید.

  • ویدیوی جذاب و فراموش نشدنی ای را به نمایش بگذارید.

 

5. تایید شدن از طریق اجتماع را به نمایش بگذارید:

تایید اجتماعی، شامل بررسی ها و گواهی هایی است که به سازندگان محتوا در حوزه ی کاری خود مشروعیت می بخشد. اگر خالقی هستید که میزبان وبینارها یا سایر خدمات یادگیری آنلاین هستید، اثبات اجتماعی راهی عالی برای نشان دادن موفقیت شما در یک زمینه خاص خواهد بود. 

شما می توانید اثبات اجتماعی را به روش های زیر وارد کنید:

  • اسکرین شات هایی از نظرات و بررسی های مثبت را به مخاطبان نمایش دهید.

  • درمورد آنچه که قصد ساخت تیزر برای آن را دارید، در کل تیزر توضیحات زیادی را اضافه کنید.

  • داستان های موفقیت کارتان را به اشتراک بگذارید.

اینا همه دلایلی هستند که مخاطب راضی شود تا برای انجام کار خود به شما مراجعه کند. 

 

6. از تصاویری جذاب استفاده کنید:

داستان یک تیزر تبلیغاتی تماماً مربوط به نوشتن و صداگذاری نیست. شما باید یک داستان بصری نیز بسازید. مطمئن شوید که کلیپ‌هایی که در تیزر خود قرار می‌دهید، داستان را به جلو می‌برند و در عین حال تصویری خیره‌کننده از اینکه چه کسی هستید و چه کاری را دوست دارید انجام دهید، به تصویر می‌کشند.

این نوع تصاویر می توانند شامل:

  • فیلم با کیفیت بالا

  • دکمه ها، متن و زیرنویس هایی که فیلم شما را تکمیل می کنند.

  • تصاویر سفارشی

  • عناصر با طراحی گرافیکی منحصر به فرد

  • جلوه های بصری و ویژه

با در نظر گرفتن این موضوع، فقط باید فیلم اصلی را وارد کنید که کیفیت بالایی داشته باشد. حتی یک کلیپ 2 ثانیه ای بی کیفیت می تواند یک تریلر کوتاه را خراب کند.

و یک نکته ی بسیار مهم این است که بهتر است تیزر مرتبط و مختصر باشد.

 

7- از صدا پیشگی ومتن به صورت استراتژیک استفاده کنید:

یک تیزر تبلیغاتی عالی تعادلی بین تصاویر، نوشته و صداگذاری ایجاد می کند.

با استفاده ی استراتژیک از عناصر صوتی و متنی، می‌توانید مخاطبان خود را در قلاب نگه دارید و آنها را به روش‌های مختلفی جذب کنید. می‌توانید آنها را به صورت بصری و شنیداری جذب کنید.

نکاتی که برای ایجاد یک صداگذاری موفق باید رعایت کنید:

  • یک فیلمنامه ی ویدیویی ایجاد کنید تا از موضوع و داستانی که می خواهید بگویید، دور نشوید.

  • واضح صحبت کنید، وقت خود را به خطوط اختصاص دهید و در صورت نیاز یک متخصص را استخدام کنید.

  • لحن و انرژی تیزر خود را کامل با هم مطابقت دهید.

  • صداگذاری را طوری ویرایش کنید که با عناصر بصری و داستانی تیزرتان، مطابقت داشته باشد.

در نهایت، تضمین کنید که صدای شما داستان را پیش می‌برد و در عین حال کاملا مرتبط و سرگرم کننده است.

8. موسیقی مناسب و مرتبطی را پیدا کنید:

تصور کنید به دنبال یک کلاس تمرینی یا برنامه ورزشی هستید و تیزر در پس‌زمینه موسیقی آرامی را پخش می‌کند. انتخاب خوبی به نظر نمی رسد، اینطور نیست؟ موسیقی مناسب کمک زیادی به تاثیرگذارتر بودن ویدوی شما می کند.

با این حال همه قصد دارند تا از ویدیوها و موسیقی رایگان برای این کار استفاده کنند.

توصیه می کنیم موسیقی پس زمینه ی رایگان برای تیزر خود را در این وب سایت ها دریافت کنید:

آرشیو موسیقی رایگان

Incompetech

CCTrax

SoundCloud

کتابخانه صوتی YouTube

 

9. صحنه ها را ویرایش کنید تا سرعت را افزایش دهید:

هیچ چیز بدتر از یک تیزری نیست که مخاطب احساس فشار زمان را در کل طول فیلم حس کند. تیزر شما باید خلاصه و مفید باشد. به  یاد داشته باشید که مخاطب می‌خواهد ذره ای از طعم غذای شما را بچشد و شما نیاز نیست که به طور کامل همه چیز را به او ارائه دهید.

با ویرایش و کوتاه کردن برخی از صحنه‌ها، می‌توانید طول ویدیو را کاهش دهید و همزمان سرعت را بالا ببرید تا ویدیوی تیزر بسیار خوبی را به مخاطب ارائه دهید.

10. با یک فراخوان برای اقدام تیزر را پایان دهید:

دعوت به اقدام (CTA) خیلی خوب، تضمین می کند که مخاطبان با شما فعالیت کنند. دعوت به اقدام باید هیجان انگیز و جذاب باشد و از کلیشه ها اجتناب کنید.

فراخوان های موثر مانند:

  • برای مشاهده بیشتر در کانال من عضو شوید.

  • برای خبرنامه ثبت نام کنید.

  • برای به روز رسانی اینجا را کلیک کنید.

  • کالای من را بررسی کنید.

  • محصول را از اینجا بخرید.

آژانس دیجیتال مارکتینگ رسانتو یکی از بهترین شرکت هایی است که می تواند ویدیوی تیزر تبلیغاتی برای شما تولید کند.

سخن پایانی

در این مقاله اطلاعات بسیار کامل و جامعی را در رابطه با تولید یک تیزر تبلیغاتی ارزان و بسیار جذاب برای شما توضیح دادیم. با استفاده از این اطلاعات و رعایت تمامی نکاتی که در طول مقاله برای شما گفته شد، می توانید یک تیزر تبلیغاتی فوق العاده جذاب و موثر را برای خود تولید کنید.

  • resanato agency
  • ۰
  • ۰

تولید محتوای ویدیویی

 

همان‌طور که می‌دانید محتوای ویدیویی یکی از انواع محتوا ها است که در سال‌های اخیر اهمیت و جایگاه خاصی را پیدا کرده است. به همین دلیل است که تولید محتوای ویدیویی برای تمامی افرادی که به دنبال فعالیت در فضای اینترنت هستند، به مسئله ای بسیار با اهمیت تبدیل شده است. در این مقاله قصد داریم که در رابطه با سه مرحله ی بسیار با اهمیت تولید ارزشمند محتوای ویدیویی یعنی پیش تولید، تولید و پس تولید صحبت کنیم. 

 

متخصصان به طور مداوم در حال پیشبرد فناوری هستند و قابلیت‌های ابزارهای خود را گسترش می‌دهند تا ویدیوها را جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتر کنند.

 بیایید به سه مرحله اساسی فرآیند تولید ویدیو رایگان محتوای ویدیویی نگاهی بیندازیم.

امروزه، ویدیو نه تنها منبع بسیار بزرگی برای سرگرمی است، بلکه یک ابزار یادگیری، یک کانال کنفرانس و یک ابزار بازاریابی قدرتمند است که می‌توانید از آن به روش‌های مختلف برای جذب مشتریان و افزودن ارزش به سود شرکت خود، استفاده کنید.

در این مقاله، به فرآیندی که متخصصان رسانه برای تولید محتوای ویدیویی استفاده می‌کنند، نگاهی می‌کنیم. با درک بیشتر این فرایند، می توانید در طول فرآیند تولید محتوای ویدیویی، ویدیوی بسیار باکیفیت تری را تولید کنید.

تولید محتوای ویدیویی هم احتمالاً شبیه به بقیه ی پروژه هایی است که قبلاً روی آنها کار کرده اید. ابتدا پروژه ی خود را برنامه ریزی می کنید. سپس، قطعات و المان های مورد نیاز را برای ساخت آن جمع آوری می کنید. در نهایت، کار لازم برای تکمیل پروژه خود را تولید می کنید. فرآیند تولید ویدیو از همین روش استفاده می کند.

سه مرحله از فرآیند تولید محتوای ویدیویی چیست؟

سه مرحله اصلی در فرآیند تولید محتوای ویدیویی وجود دارد:

  • پیش تولید
  • تولید
  • پس تولید

 

تمام این مراحل برای موفقیت محتوای ویدیویی شما بسیار مهم است. حتی یک فیلمبرداری ساده با یک دوربین عکاسی ساده، با انجام درست این مراحل به نتایج بسیار خوبی خواهد رسید.

اکثر شرکت‌ها برای تولید محتوای ویدئویی برای کسب‌وکار خود، افراد خاصی را استخدام نمی‌کنند. اغلب آنها به فریلنسرها یا شرکت های تولید ویدیو مراجعه می کنند تا محتوای ویدیویی با ارزش بالاتری برای بازاریابی محصولات و خدمات خود ایجاد کنند.

پس بیایید با سه مرحله ی ضروری از فرآیند تولید ویدیو شروع کنیم و در مورد هر کدام صحبت کنیم. 

تولید محتوای ویدیویی

نمودار تولید محتوای ویدئویی کدام است؟

مرحله اول: پیش تولید

مانند هر پروژه ای، ضروری است که ابتدا مقدمات کار را فراهم کنید. فرآیند تولید محتوای ویدیویی با پیش تولید آغاز می شود: مرحله برنامه ریزی.

برنامه ریزی پروژه خود

هنگام برنامه ریزی پروژه باید عوامل زیادی را در نظر بگیرید، از جمله هدف ویدیو، مخاطبان مورد نظر، عناصر لازم برای تولید آن و هزینه های کلی مربوط به آن. بسیار مهم است که تیم شما در این مرحله پشت سر هم کار کنند تا اطمینان حاصل شود که پروژه شما اهداف تجاری شما را برآورده می کند.

در مرحله ی پیش تولید، ابتدا شرکت تولید کننده ی محتوای ویدئویی، هدف و محدوده ی پروژه شما را مشخص می کنند. آنها مخاطبان شما را در نظر خواهند گرفت: این ویدیو برای چه کسانی است و چه چیزهایی را نیاز دارید که این بینندگان درباره ی کسب و کار شما بدانند. پاسخ ها به تیم شما کمک می کند تا پیام هدفمند و ثابتی را در طول فرآیند تولید ویدیو شناسایی و توسعه دهید.

در مرحله بعد، در نظر بگیرید که چگونه به این مخاطبان دسترسی خواهید داشت، آنها ویدیوی شما را کجا خواهند دید و از چه طریقی با شما می توانند ارتباط برقرار کنند. 

آماده شدن:

در این مرحله، تیم شما تجهیزات مورد نیاز برای پروژه ی شما را تعیین می‌کند، گروه فیلم‌برداری شما را تعیین می‌کند و اصولی مانند افراد روی صحنه و صداپیشگان را کاملا مشخص می کنند.

آنها همچنین بودجه ای را مشخص می کنند و تخمینی از هزینه تولید ویدیوی شما ارائه می دهند. می توانید انتظار داشته باشید که یک جدول زمانی برای پروژه خود نیز ارائه شود تا بتوانید در مورد اینکه تیم شما چه زمانی ویدیوی شما را تکمیل می کنند، مطمئن باشید.

 

 

 

تا زمان تکمیل پیش تولید، باید یک برنامه زمان بندی تولید و یک طرح کلی برای پروژه خود داشته باشید که شامل موارد زیر هستند:

  • مخاطب هدف
  • پیام
  • بستر، زمینه
  • نوع ویدیو
  • بودجه
  • جدول زمانی
  • وسایل کمک بصری
  • گروه فیلمبردار
  • تجهیزات
  • برگه تماس

 

زمانی که این عناصر همگی آماده شدند، می توانید به مرحله دوم بروید.

مرحله دوم: تولید

بسته به نوع و سبک ویدیویی که انتخاب می‌کنید، این مرحله ممکن است شامل هر چیزی باشد، از فیلم‌برداری و ضبط b-roll گرفته تا ایجاد انیمیشن و ضبط صدا برای ویدیوی شما. تیم شما تمام عناصر مورد نیاز برای پروژه شما را در این مرحله از فرآیند تولید جمع آوری می کند.

جمع آوری رسانه برای تولید ویدیوی شما

در طول فیلمبرداری، گروه فیلمبرداری شما از صدا، نور و تجهیزات دوربین حرفه ای برای ضبط رسانه های با کیفیت بالا، برای ساخت پروژه شما استفاده می کنند. یک گروه فیلمبرداری معمولی ممکن است شامل یک مدیر عکاسی، فناوری های صدا و نور و یک مصاحبه کننده برای انجام هر گونه مصاحبه در پشت دوربین باشد.

مرحله سوم: پس از تولید

اگر تولید به مراحلی که در بالا به آنها اشاره شد، باشد، پس از تولید مرحله ای است که در آن رسانه ها وارد عمل می شوند. 

در حال تولید ویدیوی شما

پس از تولید، آخرین مرحله ای است که همه چیز در کنار یکدیگر قرار می گیرد. 

مراحلی که در طی مراحل پس از تولید حرفه ای انجام می شود، اغلب شامل:

  • ویرایش ویدیو
  • میکس صدا
  • نقاشی متحرک
  • درجه بندی رنگ
  • جلوه ها و افکت ها

 

تولید محتوای ویدیویی

نکاتی برای تولید یک ویدیوی بسیار موفق:

باید تمام جزئیات پروژه خود را در طول مرحله ی پیش تولید، مشخص کنید. برداشتن این گام ضروری تضمین می‌کند که همه چیز به درستی در حال انجام گرفتن است.

برنامه ای را که در پیش تولید ارائه شده است، دنبال کنید و هر گونه حواس پرتی را در روز فیلمبرداری که ممکن است بر کیفیت کلی ویدیوی شما تأثیر بگذارد را حذف کنید. عمر مفید یک ویدیوی خوب تولید شده می تواند سال ها باشد.

آژانس دیجیتال مارکتینگ رسانتو، یکی از شرکت هایی است که می تواند یک محتوای ویدیویی بسیار با کیفیت را برای شما تولید کند و شمارا به مقصودتان از تهیه محتوای ویدیویی برساند. 

 

 

سخن پایانی

در این مقاله در رابطه با مراحل تولید محتوای ویدیویی بسیار با ارزش صحبت کردیم. سه مرحله ی اساسی در تولید محتوای ویدیویی وجود دارد، مرحله پیش از تولید، مرحله تولید و مرحله پس از تولید. اگر تمامی جزئیات را در مرحله پیش از تولید مشخص نکرده باشید، نمی توانید محتوای با کیفیتی را ارائه دهید. در مرحله ی تولید اگر درست عمل نکنید، محتوا به خوبی تولید نمی شود و در مرحله ی بعدی یعنی پس از تولید اگر که نتوانید این تولید محتوای ویدیویی را به دست مخاطبانتان برسانید تمامی تلاش و زحمتی را که انجام داده اید به هدر می رود.

امیدوارم که از مطالعه ی این مقاله لذت برده باشید.







 

  • resanato agency