نمونه موشن گرافیک موفق چه ویژگی هایی دارد؟

تیزرها انواعی دارند که هر کدام در جای خود کاربرد دارد. یکی از انواع تیزر، موشن گرافیک است که امروزه استفاده از آن بسیار کاربرد دارد. این سبک تیزر به علت صرفه اقتصادی که دارد کسب و کارها آن را بیشتر از بقیه سفارش می دهند.

نمونه موشن گرافیک موفق چه ویژگی هایی دارد؟

تیزرها انواعی دارند که هر کدام در جای خود کاربرد دارد. یکی از انواع تیزر، موشن گرافیک است که امروزه استفاده از آن بسیار کاربرد دارد. این سبک تیزر به علت صرفه اقتصادی که دارد کسب و کارها آن را بیشتر از بقیه سفارش می دهند.

تیزرها انواعی دارند که هر کدام در جای خود کاربرد دارد. یکی از انواع تیزر، موشن گرافیک است که امروزه استفاده از آن بسیار کاربرد دارد. این سبک تیزر به علت صرفه اقتصادی که دارد کسب و کارها آن را بیشتر از بقیه سفارش می دهند.

  • ۰
  • ۰

تولید محتوای ویدیویی

 

همان‌طور که می‌دانید محتوای ویدیویی یکی از انواع محتوا ها است که در سال‌های اخیر اهمیت و جایگاه خاصی را پیدا کرده است. به همین دلیل است که تولید محتوای ویدیویی برای تمامی افرادی که به دنبال فعالیت در فضای اینترنت هستند، به مسئله ای بسیار با اهمیت تبدیل شده است. در این مقاله قصد داریم که در رابطه با سه مرحله ی بسیار با اهمیت تولید ارزشمند محتوای ویدیویی یعنی پیش تولید، تولید و پس تولید صحبت کنیم. 

 

متخصصان به طور مداوم در حال پیشبرد فناوری هستند و قابلیت‌های ابزارهای خود را گسترش می‌دهند تا ویدیوها را جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتر کنند.

 بیایید به سه مرحله اساسی فرآیند تولید ویدیو رایگان محتوای ویدیویی نگاهی بیندازیم.

امروزه، ویدیو نه تنها منبع بسیار بزرگی برای سرگرمی است، بلکه یک ابزار یادگیری، یک کانال کنفرانس و یک ابزار بازاریابی قدرتمند است که می‌توانید از آن به روش‌های مختلف برای جذب مشتریان و افزودن ارزش به سود شرکت خود، استفاده کنید.

در این مقاله، به فرآیندی که متخصصان رسانه برای تولید محتوای ویدیویی استفاده می‌کنند، نگاهی می‌کنیم. با درک بیشتر این فرایند، می توانید در طول فرآیند تولید محتوای ویدیویی، ویدیوی بسیار باکیفیت تری را تولید کنید.

تولید محتوای ویدیویی هم احتمالاً شبیه به بقیه ی پروژه هایی است که قبلاً روی آنها کار کرده اید. ابتدا پروژه ی خود را برنامه ریزی می کنید. سپس، قطعات و المان های مورد نیاز را برای ساخت آن جمع آوری می کنید. در نهایت، کار لازم برای تکمیل پروژه خود را تولید می کنید. فرآیند تولید ویدیو از همین روش استفاده می کند.

سه مرحله از فرآیند تولید محتوای ویدیویی چیست؟

سه مرحله اصلی در فرآیند تولید محتوای ویدیویی وجود دارد:

  • پیش تولید
  • تولید
  • پس تولید

 

تمام این مراحل برای موفقیت محتوای ویدیویی شما بسیار مهم است. حتی یک فیلمبرداری ساده با یک دوربین عکاسی ساده، با انجام درست این مراحل به نتایج بسیار خوبی خواهد رسید.

اکثر شرکت‌ها برای تولید محتوای ویدئویی برای کسب‌وکار خود، افراد خاصی را استخدام نمی‌کنند. اغلب آنها به فریلنسرها یا شرکت های تولید ویدیو مراجعه می کنند تا محتوای ویدیویی با ارزش بالاتری برای بازاریابی محصولات و خدمات خود ایجاد کنند.

پس بیایید با سه مرحله ی ضروری از فرآیند تولید ویدیو شروع کنیم و در مورد هر کدام صحبت کنیم. 

تولید محتوای ویدیویی

نمودار تولید محتوای ویدئویی کدام است؟

مرحله اول: پیش تولید

مانند هر پروژه ای، ضروری است که ابتدا مقدمات کار را فراهم کنید. فرآیند تولید محتوای ویدیویی با پیش تولید آغاز می شود: مرحله برنامه ریزی.

برنامه ریزی پروژه خود

هنگام برنامه ریزی پروژه باید عوامل زیادی را در نظر بگیرید، از جمله هدف ویدیو، مخاطبان مورد نظر، عناصر لازم برای تولید آن و هزینه های کلی مربوط به آن. بسیار مهم است که تیم شما در این مرحله پشت سر هم کار کنند تا اطمینان حاصل شود که پروژه شما اهداف تجاری شما را برآورده می کند.

در مرحله ی پیش تولید، ابتدا شرکت تولید کننده ی محتوای ویدئویی، هدف و محدوده ی پروژه شما را مشخص می کنند. آنها مخاطبان شما را در نظر خواهند گرفت: این ویدیو برای چه کسانی است و چه چیزهایی را نیاز دارید که این بینندگان درباره ی کسب و کار شما بدانند. پاسخ ها به تیم شما کمک می کند تا پیام هدفمند و ثابتی را در طول فرآیند تولید ویدیو شناسایی و توسعه دهید.

در مرحله بعد، در نظر بگیرید که چگونه به این مخاطبان دسترسی خواهید داشت، آنها ویدیوی شما را کجا خواهند دید و از چه طریقی با شما می توانند ارتباط برقرار کنند. 

آماده شدن:

در این مرحله، تیم شما تجهیزات مورد نیاز برای پروژه ی شما را تعیین می‌کند، گروه فیلم‌برداری شما را تعیین می‌کند و اصولی مانند افراد روی صحنه و صداپیشگان را کاملا مشخص می کنند.

آنها همچنین بودجه ای را مشخص می کنند و تخمینی از هزینه تولید ویدیوی شما ارائه می دهند. می توانید انتظار داشته باشید که یک جدول زمانی برای پروژه خود نیز ارائه شود تا بتوانید در مورد اینکه تیم شما چه زمانی ویدیوی شما را تکمیل می کنند، مطمئن باشید.

 

 

 

تا زمان تکمیل پیش تولید، باید یک برنامه زمان بندی تولید و یک طرح کلی برای پروژه خود داشته باشید که شامل موارد زیر هستند:

  • مخاطب هدف
  • پیام
  • بستر، زمینه
  • نوع ویدیو
  • بودجه
  • جدول زمانی
  • وسایل کمک بصری
  • گروه فیلمبردار
  • تجهیزات
  • برگه تماس

 

زمانی که این عناصر همگی آماده شدند، می توانید به مرحله دوم بروید.

مرحله دوم: تولید

بسته به نوع و سبک ویدیویی که انتخاب می‌کنید، این مرحله ممکن است شامل هر چیزی باشد، از فیلم‌برداری و ضبط b-roll گرفته تا ایجاد انیمیشن و ضبط صدا برای ویدیوی شما. تیم شما تمام عناصر مورد نیاز برای پروژه شما را در این مرحله از فرآیند تولید جمع آوری می کند.

جمع آوری رسانه برای تولید ویدیوی شما

در طول فیلمبرداری، گروه فیلمبرداری شما از صدا، نور و تجهیزات دوربین حرفه ای برای ضبط رسانه های با کیفیت بالا، برای ساخت پروژه شما استفاده می کنند. یک گروه فیلمبرداری معمولی ممکن است شامل یک مدیر عکاسی، فناوری های صدا و نور و یک مصاحبه کننده برای انجام هر گونه مصاحبه در پشت دوربین باشد.

مرحله سوم: پس از تولید

اگر تولید به مراحلی که در بالا به آنها اشاره شد، باشد، پس از تولید مرحله ای است که در آن رسانه ها وارد عمل می شوند. 

در حال تولید ویدیوی شما

پس از تولید، آخرین مرحله ای است که همه چیز در کنار یکدیگر قرار می گیرد. 

مراحلی که در طی مراحل پس از تولید حرفه ای انجام می شود، اغلب شامل:

  • ویرایش ویدیو
  • میکس صدا
  • نقاشی متحرک
  • درجه بندی رنگ
  • جلوه ها و افکت ها

 

تولید محتوای ویدیویی

نکاتی برای تولید یک ویدیوی بسیار موفق:

باید تمام جزئیات پروژه خود را در طول مرحله ی پیش تولید، مشخص کنید. برداشتن این گام ضروری تضمین می‌کند که همه چیز به درستی در حال انجام گرفتن است.

برنامه ای را که در پیش تولید ارائه شده است، دنبال کنید و هر گونه حواس پرتی را در روز فیلمبرداری که ممکن است بر کیفیت کلی ویدیوی شما تأثیر بگذارد را حذف کنید. عمر مفید یک ویدیوی خوب تولید شده می تواند سال ها باشد.

آژانس دیجیتال مارکتینگ رسانتو، یکی از شرکت هایی است که می تواند یک محتوای ویدیویی بسیار با کیفیت را برای شما تولید کند و شمارا به مقصودتان از تهیه محتوای ویدیویی برساند. 

 

 

سخن پایانی

در این مقاله در رابطه با مراحل تولید محتوای ویدیویی بسیار با ارزش صحبت کردیم. سه مرحله ی اساسی در تولید محتوای ویدیویی وجود دارد، مرحله پیش از تولید، مرحله تولید و مرحله پس از تولید. اگر تمامی جزئیات را در مرحله پیش از تولید مشخص نکرده باشید، نمی توانید محتوای با کیفیتی را ارائه دهید. در مرحله ی تولید اگر درست عمل نکنید، محتوا به خوبی تولید نمی شود و در مرحله ی بعدی یعنی پس از تولید اگر که نتوانید این تولید محتوای ویدیویی را به دست مخاطبانتان برسانید تمامی تلاش و زحمتی را که انجام داده اید به هدر می رود.

امیدوارم که از مطالعه ی این مقاله لذت برده باشید.







 

  • ۰۱/۰۸/۰۱
  • resanato agency

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی