نمونه موشن گرافیک موفق چه ویژگی هایی دارد؟

تیزرها انواعی دارند که هر کدام در جای خود کاربرد دارد. یکی از انواع تیزر، موشن گرافیک است که امروزه استفاده از آن بسیار کاربرد دارد. این سبک تیزر به علت صرفه اقتصادی که دارد کسب و کارها آن را بیشتر از بقیه سفارش می دهند.

نمونه موشن گرافیک موفق چه ویژگی هایی دارد؟

تیزرها انواعی دارند که هر کدام در جای خود کاربرد دارد. یکی از انواع تیزر، موشن گرافیک است که امروزه استفاده از آن بسیار کاربرد دارد. این سبک تیزر به علت صرفه اقتصادی که دارد کسب و کارها آن را بیشتر از بقیه سفارش می دهند.

تیزرها انواعی دارند که هر کدام در جای خود کاربرد دارد. یکی از انواع تیزر، موشن گرافیک است که امروزه استفاده از آن بسیار کاربرد دارد. این سبک تیزر به علت صرفه اقتصادی که دارد کسب و کارها آن را بیشتر از بقیه سفارش می دهند.

  • ۰
  • ۰

 

در این مقاله در رابطه با مطالبی صحبت خواهیم کرد تا شما با استفاده از آن بتوانید ارزان ترین و موثرترین موشن گرافیک را برای خود تولید کنید. تمام المان هایی که ممکن است باعث افزایش قیمت و افزایش بودجه ی تولید موشن گرافیک شما شوند را برای شما توضیح می دهیم و برای هر کدام از این موارد قید می کنیم که چگونه می توانید به بهترین نحو عمل کنید در حالی که کمترین بودجه را صرف کنید. 

 

اگر که قصد ایجاد موشن گرافیک را دارید، پیدا کردن شکاف هایی که کمک می کند کمتر هزینه کنید و همچنان به بهترین نتایج ممکن دست پیدا کنید، چندان سخت نخواهد بود. 

شما فقط باید نقشه را بدانید. و اما نقشه چیست؟

نقشه به شما نشان می دهد که کجا باید چیزی را تغییر دهید تا کار بهتری تولید شود و آن را تحت چه بودجه ای انجام دهید.

جنبه های مختلف ساخت موشن گرافیک ارزان، هزینه ی متفاوتی دارد. هزینه ها در رابطه با تولید موشن گرافیک بسیار انعطاف پذیر است.

بنابراین، مهم ترین سوالی که باید به آن پاسخ دهیم این است که چگونه موشن گرافیک را کم هزینه تر ایجاد کنیم. اما نکته ی بسیار مهم این است که در ابتدا باید بدانیم که، موشن گرافیک چقدر هزینه دارد و چه عواملی بر آن تأثیر می گذارند.

 

چگونه بهترین موشن گرافیک را با ارزان ترین قیمت تولید کنیم؟

اول از همه، ذکر این نکته ضروری است که واقعا انیمیشن ارزان و گران قیمت وجود دارد. طبیعتا هر کدام از آنها امکانات خاصی را پوشش می دهند. 

ولی بهترین انتخاب کدام است؟ حقیقت این است که بهترین موشن گرافیک، یک ویدیوی موشن توضیح دهنده است که شما و محصولاتتان را به خوبی معرفی کند.

هزینه ی ساخت یک ویدیوی موشن گرافیک مرحله به مرحله چقدر است؟

همانطور که می دانید عوامل زیادی وجود دارند که قیمت نهایی یک ویدیوی موشن گرافیک را تغییر می دهند. از آنجایی که نتیجه به چیزهای زیادی بستگی دارد، در ادامه ی مقاله در مورد آنها صحبت خواهیم کرد. هر یک از این موارد نه تنها به مقدار مشخصی پول، بلکه به تعدادی متخصص نیز نیاز دارد.

متن: 

متن اولین چیزی است که موشن گرافیک شما با آن شروع می شود و طرحی برای انیماتورها نیز است. فیلمنامه هر مرحله از چگونگی داستان از جمله صحنه ها را به خوبی نشان می دهد. همین متن یا فیلمنامه اولین مسئله ای است که اگر فرد دیگری بخواهد آن را برای شما بنویسد باید برای نوشته شدنش، هزینه پرداخت کنید. 

اسکریپت یا فیلمنامه، پیام شما را کاملا مشخص می کند و چارچوبی برای روایت آن در پروژه ی موشن گرافیک ایجاد می کند. علاوه بر این، فیلمنامه باید پیام شما را به صورت بصری ترجمه کند و صداپیشه را نیز تنظیم کند.

استوری برد:

یک انیمیشن کامل زمانی شکل می گیرد که یک هنرمند استوری بورد نمایش بسیار خوبی را از خود به نمایش بگذارد و صحنه های فیلمنامه را متحول کند. استوری‌بردها می‌توانند از بین 6 تا 30 فریم، برای هر صحنه، متفاوت باشند.

گرافیک:

 قیمت موشن گرافیک در هر دقیقه برای یک ویدیوی یک دقیقه ای می تواند متفاوت باشد. با این حال، برای این قیمت تولید موشن گرافیک را ارزان تر کنید، یک شرط وجود دارد: هیچ شخصیتی در ویدیو وجود نداشته باشد. در صورت اضافه کردن کاراکترها یا عناصر سه بعدی، قیمت تغییرات زیادی می کند.

انیمیشن:

جادوی اصلی اینجاست، درسته؟

بیایید همه گزینه های شما را ببینیم. می توانید سعی کنید انیمیشن را به تنهایی بسازید. یکی از تفاوت های عمده ی قیمت مربوط به همین بخش است. بله، ابزارهای آنلاین زیادی وجود دارند که به شما این امکان را می دهند که خودتان ویدیوهای متحرک بسازید و هیچ هزینه ای پرداخت نکنید.

با این حال، انتظار نداشته باشید که یک فیلم والت دیزنی را از ابتدا بسازید. بدون زیر سوال بردن مهارت‌های تولید ویدیویی شما، باید بدانید که ابزارهای سازنده ی ویدیوی ارزان فقط کتابخانه‌های قالب‌های کاملاً سنتی را دارند. 

راه دیگر، استفاده از فریلنسرها است. چرا که فریلنسرها از لحاظ هزینه ای به صرفه تر هستند. در این بخش قیمت، می تواند بسیار متفاوت باشد. مسئله این است که فریلنسرها بسیار متفاوت عمل می کنند. برخی از آنها مهارت های نسبتاً ابتدایی انیمیشن دارند. از سوی دیگر، می توانید کارشناسانی را بیابید که قادر به ارائه ی یک ویدیوی سفارشی و با کیفیت البته با پول زیاد برای شما هستند.

راه دیگر استفاده از شرکت های ساخت موشن گرافیک است. اما شرکت هایی وجود دارند که می توانند هزینه ی کمتری از شما دریافت کنند، ولی همچنان نتایج عالی را به شما ارائه دهند.

صداپیشگی

 اگر یک فریلنسر استخدام کنید هزینه ای را باید پرداخت کنید، در عین حال اگر از صداپیشگی هنرمندان حرفه ای استفاده کنید، هزینه ی بیشتری را باید پرداخت کنید. اگر که قصد استفاده از فریلنسرها را دارید، شما باید از نزدیک به صدای آنها گوش کنید، و یا اینکه از آنها بخواهید که صداهای آزمایشی را در اختیار شما قرار دهند تا صدای مناسب را برای کار خود انتخاب کنید.

طراحی و افکت صدا

این واقعیت ساده که پروژه های لایو اکشن در دنیای کاملا طبیعی که ما می شناسیم اتفاق می افتند، به این معنی است که منظره ی طبیعی دارای صدا طبیعی است. لازم نیست نگران آن باشید. با انیمیشن، داستان کاملا متفاوت می شود. در کارتان منظره صوتی طبیعی ندارید. پس باید آن را با افکت های صوتی تهیه کنید.

حداقل پنج جنبه طراحی صدا وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید:

محیط: صداهای محیطی و طبیعی

افکت صدا: صدا دادن به تصاویر.

جلوه های صوتی: قانع کننده تر کردن صداهای دیگر.

صداپیشگی: صدای پس زمینه و راوی.

موسیقی: اصیل یا غیراصیل، موسیقی فضا را نشان می دهد، حتی زمانی که ویدیوی شما کاملا مینیمالیستی است.

طراحی صدا یک هدف روشن دارد، و آن هم وارد کردن ما به داستان است. به واضح و آشکار شدن داستان کمک می کند.

آیا با اضافه کردن ویژگی ها و امکانات بیشتر به انیمیشن، ویدیوی بهتری ایجاد می شود؟

ذهنیتی به نام «هرچه بیشتر، بهتر» می تواند به راحتی ویدیوی موشن گرافیک شما را نابود کند و یک تله و نوعی تفکر کورکورانه به حساب می آید. اگر ویژگی‌ و امکانات بیشتری به یک ویدیو اضافه کنید، ممکن است فکر کنید که روشن‌تر به نظر برسد، اما به عمق ویدیو چیزی اضافه نمی کند.

نکاتی در مورد نحوه ی بهینه سازی ویدیوی موشن گرافیک:

چندین عامل کلیدی وجود دارند که بر قیمت نهایی یک پروژه ی انیمیشنی موشن گرافیک، تاثیر می گذارند. به طور سنتی، هر چه تعداد افراد بیشتری برای تولید ویدیوهای خود نیاز داشته باشید، پول بیشتری مورد نیاز است. این قانون برای هر شرکت بازاریابی ویدیویی یا تولید ویدیویی وجود دارد.

مسائل زیادی وجود دارند که می توانند بر بودجه ی شما تأثیر بگذارند و برخی از آنها ممکن است برای هدف شما کاملاً غیر ضروری باشند.

لیستی وجود دارد که شامل گران ترین کارهایی است که شما در طول تولید موشن گرافیک خود انجام می دهید:

  • صداگذاری

  • شخصیت ها

  • مدت زمان ویدیو

این مواردی که ذکر شد جز مواردی هستند که بیشترین بودجه را به خود اختصاص می‌دهند. 

آژانس دیجیتال مارکتینگ رسانتو یکی از شرکت‌هایی است که می‌تواند با کیفیت بسیار بالا، ویدیوی موشن گرافیک بسیار مفید و ارزانی را برای شما تولید کند. 

  • ۰۱/۰۸/۰۸
  • resanato agency

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی